måndag 18 juli 2011

Roulette på högsta nivå

Läste i Expressen den 5/7 2011 att Sjätte AP-fonden nu har satsat 570 miljoner av våra pensionspengar i ett bolag som bygger TV-nät i Ghana, Kenya, Uganda och Kina. Vi svenskar är numera lyckliga ägare till 78 procent av detta bolag. Jag ber att få gratulera mina läsare!

Dessvärre har företagets värde skrivits ned på senare tid och värderas idag till 0 (noll) kronor! Grattis Sjätte AP-fonden! 570 miljoner kronor borta, bara så där... Vilken tur att det inte var era egna pengar ni spelade med! Jag utgår från att vd, förutom sin månadslön på minst en miljon kronor (antar jag), nu kommer att få en väl tilltagen bonus till jul (på si så där en hundra miljoner kronor). Jag menar, är man så oerhört skicklig som man uppenbarligen är, ja då är det fullt rimligt med en jättebonus som belöning för väl förrättat värv. Ha en bra dag!