fredag 12 oktober 2012

Godhetskören avslöjad

Idag känner jag mig på bushumör. Jag kan inte låta bli att ge läsaren en länk till ett parodiskt fotomontage, från den nyligen timade partiledardebatten, som mycket talande beskriver Godhetskörens ljuvliga känslor över sin egen fantastiska godhet (montaget, även om det är en satir, bygger faktiskt på vad som sades under debatten). Det är tur att det finns humor. Det gör livet lättare att leva.

Klicka här! Obs! Varning för att det förekommer ett par svordomar!
Jag kan f ö nämna att Hibo, som Jan Björklund nämner, handlar om en 15-årig krigsskadad flicka som kom hit för ca 17 år sedan (hon hade bl a förlorat ett ben). Idag är Hibo 32 år och gift och har barn. Hon var (till skillnad från de flesta "flyktingar" som kommer idag) en verklig flykting enligt UNHCR:s och EU:s regelverk. Det säger ganska mycket om partiledardebattens nivå (när det gällde frågan om invandring), att Björklund tog upp ett 17 år gammalt och verkligt ömmande fall. Det är ju inte sådana fall den seriösa invandringsdebatten handlar om, vilket klart torde framgå av det jag skriver på min blogg och på min hemsida.

Hibo skulle f ö även ha fått asyl enligt SD:s nuvarande partiprogram!

Beträffande den SFI-lärare som nämns i montaget ber jag att få återkomma med en bloggartikel någon av de närmaste dagarna.
Ha en bra helg!