fredag 15 februari 2008

Kristers blogg

Hej!

Du har just nu kommit till Kristers blogg. Den har genom en bigbangliknande process skapats ur Intet den 15/2 2008.

Varför starta en blogg, när jag redan har en omfattande hemsida (http://gluefox.com)? Jo därför att jag känner ett behov av att kunna publicera kortare, mer aktuella artiklar med kommentarer till det som sker. Visserligen är ju detta fullt möjligt på en hemsida, men en blogg har vissa fördelar (som jag ännu inte kommit riktigt underfund med) jämfört med en konventionell hemsida när det gäller tillgänglighet.

Jag kommer med all säkerhet inte att skriva artiklar varje dag. Men det kommer under alla förhållanden att bli oftare än jag hittills skrivit artiklar för min hemsida. För längre mer ingående diskussioner kommer jag fortfarande att använda min hemsida.

Du kanske undrar varför jag har stängt av kommentarfunktionen. Svaret är mycket enkelt. Det finns allt för många människor som inte är intresserade av en seriös diskussion. Debattforum och bloggkommenterar tenderar att urarta till ett mellanting mellan pajkastning och fribrottning. Något som jag absolut inte vill ha, vare sig i min blogg eller på min hemsida. Om du har funderingar och kommentarer till det jag skriver, finns alternativet att maila mig. Oseriösa mail slänger jag givetvis omedelbart.

Vem är då jag? Jo jag heter Krister Renard, är 65 år fyllda, och arbetar som gymnasielärare. I grunden är jag fysiker. Jag har också skrivit några böcker. Men allt detta kan du läsa närmare om på min hemsida.

Som sagt, välkommen till min blogg. Vi får väl se när den första artikeln dyker upp.

Krister Renard